Stvoření
Místnost. Velká místnost s bílými stěnami, dokonale hladkou podlahou a několika okny. Světlo proniká skly a objasňuje tak, že uprostřed místnosti stojí bytelný stůl a u něho naproti sobě dvě židle.
Hromada čehosi tmavého leží na stole. Ne snad že by ona hromada vytvářela nějakou specifickou barevnost, spíš v kontrastu se zlámaným světlem všude kolem působí jaksi tmavěji. Stejně tak by ale působila v jakémkoli jiném kontrastu – i ve tmě by stále byla tmavou, mnohem tmavší než všechno kolem ní.
Také konzistence hromady je čímsi zajímavá. Je to hromada něčeho neobyčejně slizkého, roztékajícího se jako zmrzlina v srpnovém odpoledni, jako bahno, jako něco nesmírně nedokonale zetlelého, ani pevného ani tekutého, cosi se z ní místy odpařuje, a tak nad ní vzniká velký tmavý oblak, těžce visící těsně nad hromadou, ze kterého občas ukápne těžká kapka na stůl.
Hromada se pohybuje, stahována kamsi dolů, pomalu slizce a odporně přetéká ze stolu, ale stále je vcelku, to se jen jaksi na jednom konci protahuje jako tuhé těsto a pomalu stahuje zbytek. Sem tam něco ukápne na židli a vytvoří to na ní velký tmavý flek, který se rozšiřuje. Leskne se, ale je to spíše lesk vazké tekutiny na povrchu hroudy než lesk čistého povrchu. Povrch této věci, lze-li tak nazvat, je proměnlivý, hrudkovatý a místy nepříjemně hladký.
Chuchvalec nad hroudou se převaluje. Hromada pomalu přetéká na židli a z ní slizce ukapává na podlahu. Zdá se, jako by se neustále zvětšovala nebo alespoň z jejích hlubin vycházejí pomalé a pomalu praskající bubliny. Neustále zvětšuje svůj objem, jako by zvracela vlastní vnitřnosti a připojovala je k sobě zvenčí. Neustále se rozšiřuje, neustále se zvětšuje, neustále a se leskne a vlní. Hromada jako kdyby věděla, že se na ni kdosi dívá, se snaží ještě víc přidat svým půvabům.
Stvořitel se díval a pozvolna přemýšlel. Nu, dobrá, tak tedy člověk.
Komentáře
Přehled komentářů
Pekne surrealistické obrazy sa mi vynárali pri čítaní. Výborný opis. Prešpekulovala si ho do detailov, takže nebolo ťažké využiť vlastnú fantáziu pri predstavovaní.
V tých vlastnostiach hmoty som si našla viacero významov, neviem prečo by to malo byť podľa Dakgadan bez hlbších myšlienok. Mne sa napríklad spolu s nechutným výjavom automaticky zobrazovali aj vysvetlenia, teda hlbšie významy.
Človek sám o sebe naspáchal veľa zla, preto chápem tvoj výber jeho pôvodu - nejaké slizské džabisko :P
Re: :-)
(Elfairy, 4. 11. 2011 11:50)
Děkuji :-)
To víš, někdy mi člověk připadá akorát jako bezesmyslná snůška tkání, která si hraje na bůhvíco. Tak pak vznikají takovéhle věci :-)
Re: Nadpis
(Elfairy, 17. 10. 2011 19:11)
Chtělo by to nějaký pěkný a expicitní historický filosofický spor, který mi přesně v téhle oblasti chybí. Empirismus vs racionalismus, genetika vs kulturní učení, elementární přístup vs celostní přístup... ale kde je něco jako člověk, hromada tkání vs duchovní bytost???
Myslím, že o tom už jsem taky něco napsala. Nejspíš nějaké sci-fi :-D O dokonalé evoluci.
Re: Re: Nadpis
(dakgadan, 18. 10. 2011 22:46)
Tohle je fajn..! Upřímně by mi vadilo míchat do toho jakékoli hlubší myšlenky/úvahy..
To by prostě šlo absolutně proti použitému stylu, pokud tam něco takového chceš mít, tak ho musíš změnit..
A v tom případě asi půjdu se svým lehkým úsměvem a hrnkem čaje hledat jinam..
(Tak..!)
:-)
(Any (elusion.blog.cz), 3. 11. 2011 10:56)